პროექტები




სასწავლო პროექტი

პროექტის  სახელწოდება
დიფუზია და გარემო
მთავარი იდეა
მოსწავლემ გააცნობიეროს  თავისი როლი გარემოს  დაცვის საქმეში
პროექტის  აქტუალობა
მეცნიერების, ტექნიკის, ტექნოლოგიების განვითარების , სამშენებლო ინდუტრიის მზარდი განვითარების პარალელურად იზრდება მოთოვნები გარემო დაცვი მიმართულებით.
რეალობაა, რომ ჩვენს  გარშემო არსებული სივრცე საკმაოდ დაბინძურებულია; უამრავი საყოფაცხოვრებო და საწარმოო ნაგავი უარყოფით გავლენას ახდენს ჰაერის, წყლის, ნიადაგის სისუფთავეზე და, შედეგად- ადამიანის ჯანმრთელობაზე. დიფუზიით ვრცელდება მავნე ნივთიერებები ჰაერში, წყალში და დიფუზიითვე აღწევს ცოცხალ ორგანიზმებში. აქედან გამომდინარე, ნებისმიერი საკითხი, რომელსაც შეხება აქვს გარემოს დაცვასთან, ძალიან აქტუალურია.
პროექტის  მიზნები
მოსწავლეებმა გაიაზრონ დიფუზიის დადებითი და უარყოფითი მხარეები, გააცნობიერონ ადამიანის როლი დიფუზიის უარყოფითი ზეგავლენის შესუსტებაში; მოხდეს მათი სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება
მოსწავლეთა ასაკი
12-14 წელი
პროექტის შესრულების ვადები
3 კვირა  (29.11.018 -16.11. 2018)
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
დასუფთავებული ლოკალური გარემო, დარგული ხეები, მოძიებული ინფორმაცია, შექმნილი საპრეზენტაციო მასალა, გამოკითხვის  შედეგები.
განუვითარდებათ სოციალური, მაღალი სააზროვნო უნარები,არსებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან ინტეგრირება, პროდუქტის შექმნის კომპეტენცია
პროექტის რესურსები
კომპიუტერი, ციფრული ფოტოაპარატი, პრინტერი, პროექტორი, ფურცლები, ფანქრები, წებო, მაგნიტები.
სასწავლო სახელმძღვანელოები
პროექტის მსვლელობა
აქტ.1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა
მოსწავლეებთან ერთად მოხდება იდეის განვითარება, ვადებზე შეჯერება;
აქტ.2.ჯგუფებად დაყოფა და დავალების გადანაწილება
მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად, დავალებები გადანაწილდება მოსწავლეთა ინტელექტის გათვალისწინებით (ინტერპერსონალური, მათემატიკურ-ანალიტიკური ინტელექტის მქონეები, ვიზუალები და ლინგვისტები შესაბამის სამუშაოს შეასრულებენ);
აქტ.3.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა
აქტივობების შესრულების  ვადების  ცხრილის  შედგენა;
ამოცანების განსახორციელებელი დროის ტაბულა:
პირველი კვირა: ინფორმაციის მოძიება-დამუშავება-დახარისხება;
მეორე კვირა:დასუფთავება, ხეების დარგვა; ფოტომასალის, ვიდეორგოლის მომზადება;
მესამე კვირა:პრეზენტაციების, ბუკლეტების მომზადება; აუდიტორიისთვის წარდგენა.
აქტ.4.ჯგუფების  ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალების  ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების  მიცემა, საჭიროების  შემთვევაში დამატებითი ინსტრუქტაჟის ჩატარება;
აქტ.5. ხეების დარგვა
სკოლის  მიმდებარე ნაკვეთზე მოსწავლეების მიერ ნერგების დარგვა;
აქტ.6.ლოკალური გარემოს  დასუფთავება
მოსწავლეების  მიერ სკოლის  ეზოს  და სოფლის ცენტრის დასუფთავება, დანაგვიანების  საწინააღმდეგო გამაფრთხილებელი პლაკატების  გაკვრა;
აქტ.7.მოძიებული მასალის  დახარისხება
მოძიებული მასალის დამუშავება-დახარისხება, ზეპირი, სტენდური, pover-pointi-ის  ფორმატით შესრულებული პრეზენტაციების  მომზადება, ვიდეორგოლის  შექმნა კომპოსტის დამზადებაზე, გამოკითხვის  შედეგების ანალიზი, ბუკლეტის დამზადება, ფოტომასალის  გადარჩევა;
აქტ.8.მასალის შეჯერება, აუდიტორიისთვის წარდგენა
მოსწავლეები დამსწრე საზოგადოებას წარუდგენენ შექმნილ პროდუქტს; როლური თამაშით ხდება დიფუზიის მნიშვნელობის ხაზგასმა და
ბოლოს  გზავნილი აზოგადოებას-„გავუფრთხილდეთ დედამიწას!“
აქტ.9. შეფასება
შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორი იყო მუშაობის  პროცესში ჩართულობა და წვლილი.
ესგ-სთან კავშირი
ბუნ.VII.8.მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
.ატარებს ცდებს და იკვლევს დიფუზიის მოვლენას სითხეებში, გამოიტანს  შესაბამის დასკვნებს;
.იკვლევს ტემპერატურის გავლენას დიფუზიის სიჩქარეზე, გამოიტანს  შესაბამის დასკვნებს;
.აკვირდება დიფუზიის  მოვლენას და მსჯელობს  მისი როლის შესახებ ბუნებაში და ყოფა-ცხოვრებაში, ასახელებს  მაგალითებს.
პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com





პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი

დაკვირვების საგანი
კომენტარები
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფი
თანამშრომლობა შედგა
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
იყვნენ მოტივირებულნი:თვითონ შეარჩიეს თემა, აინტერესებდათ საკითხი
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ
დია, აგრძელებდნენ
ჰქონდა თუ არა შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემური და საქმიანი ხასიათი
შეხვედრებს ჰქონდა სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
არა, ყველა აქტიურად იყო ჩართული
პროექტის დასრულების ემდეგ გამოთქვამენ თუ არა მზაობას მსგავს პროექტებზე მუშაობის?
დიახ







მოსწავლეების  თვითშეფასების  ცხრილი
კრიტერიუმები
დიახ
არა
ხალისით ვმუშაობდი პროექტის  აქტივობებზე


ვთანამშრომლობდი  ჯგუფის  ყველა წევრთან


გულახდილი ვიყავი შეკითხვებზე პასუხისას


სიამოვნებით ვიმუშავებდი მსგავს პროექტებზე







მასწავლებლის  თვითშეფასების  ცხრილი
კრიტერიუმები
დია
არა
დაგეგმვისას  გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები


მოვახერხე ყველა მოსწავლის, მშობლების  და ადმინისტრაციის  ჩართვა


მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს


პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში




                                          


                                                 სასწავლო პროექტი

პროექტის  სახელწოდება
ელექტრომაგნიტური ტალღების სკალა
მთავარი იდეა
მოსწავლემ გააცნობიეროს  ელექტრომაგნიტური ტალღების მნიშვნელობა თანამედროვე ცივილაზიისთვის
პროექტის  აქტუალობა
მეცნიერების, ტექნიკის, ტექნოლოგიების განვითარების ახალი მოწყობილების შექმნას, რომლებიც მოქმედებენ ცოცხალ ორგანიზმებზე. ელექტრომაგნიტური ველი ბიოლოგიურად აქტიურია-ცოცხალი ორგანიზმები მასზე რეაგირებენ. ადამიანს ელექტრომაგნიტური ველის განმსაზღვრელი სპეციალური ორგანო არა აქვს, გამონაკლისია ოპტიკური დიაპაზონის თვალით ხილული შუქი. ელექტრომაგნიტურ სიხშირეთა სპექტრი ორ ნაწილად იყოფა: ძლიერი ბიოლოგიური ეფექტითა და სუსტი ბიოლოგიური ეფექტით. ამ ზემოქმედებას ხშირად განიცდიან მოსწავლეებიც; ამოტომ საჭიროა მათი გათვიცნობიერება საკითხში საფრთხეების თავიდან აცილების მიზნით.

პროექტის  მიზნები
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ელექტრომაგნიტური გამოსხივების ცოცხალ ორგანიზმებზე მოქმედება; გაიაზრონ პრევენციული ღონისძიებები, მოპოვებული ინფორმაცია გააცნონ გარშემომყოფთ;  მოხდეს მათი სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება
მოსწავლეთა ასაკი
14 -17 წელი
პროექტის შესრულების ვადები
4 კვირა  (25.12.018 -30.01. 2019)
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
მოძიებული ინფორმაცია, შექმნილი საპრეზენტაციო მასალა, გამოკითხვის  შედეგები.
განუვითარდებათ სოციალური, მაღალი სააზროვნო უნარები,არსებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან ინტეგრირება, პროდუქტის შექმნის კომპეტენცია
პროექტის რესურსები
კომპიუტერი, ციფრული ფოტოაპარატი, პრინტერი, პროექტორი, ფურცლები, ფანქრები, წებო, მაგნიტები.
სასწავლო სახელმძღვანელოები
პროექტის მსვლელობა
აქტ.1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა;
მოსწავლეებთან ერთად მოხდება იდეის განვითარება, ვადებზე შეჯერება;
აქტ.2.ჯგუფებად დაყოფა და დავალების გადანაწილება.
მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად, დავალებები გადანაწილდება მოსწავლეთა ინტელექტის გათვალისწინებით ;
აქტ.3.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა;
აქტივობების შესრულების  ვადების  ცხრილის  შედგენა;
ამოცანების განსახორციელებელი დროის ტაბულა:
პირველი კვირა: ინფორმაციის მოძიება-დამუშავება-დახარისხება;
მეორე კვირა:ანკეტური გამოკითხვა არსებული რეალური მდგომარეობის დასადგენად; მონაცემების წარმოდგენა არჩეული ფორმით;
მესამე კვირა:პრეზენტაციების, ბუკლეტების მომზადება;
ნამუშევრების წარდგენა მონიტორინგისთვის. უკუკავშირი.
აქტ.4.ჯგუფების  ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალების  ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების  მიცემა, საჭიროების  შემთვევაში დამატებითი ინსტრუქტაჟის ჩატარება;
აქტ.5.მოძიებული მასალის  დახარისხება
მოძიებული მასალის დამუშავება-დახარისხება, ზეპირი, სტენდური, pover-pointi-ის  ფორმატით შესრულებული პრეზენტაციების  მომზადება.
აქტ.6.მასალის შეჯერება, აუდიტორიისთვის წარდგენა
მოსწავლეები დამსწრე საზოგადოებას წარუდგენენ შექმნილ პროდუქტს;
აქტ.7. შეფასება
შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორი იყო მუშაობის  პროცესში ჩართულობა და წვლილი.
ესგ-სთან კავშირი
კვლ.XI.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას.
კვლ. XI.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიძიებს და აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას.
კვლ. XI.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
.ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს, განსხვავების შემთხვევაში ხსნის მიზეზებს.
ფიზ. XI.6. მოსწავლეს შეუძლია ელექტრომაგნიტური რხევებისა და ტალღების დახასიათება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აღწერს და აანალიზებს ელექტრომაგნიტური ტალღების წარმოქმნასა და გავრცელებას;
.სქემატურად წარმოადგენს ელექტრომაგნიტური ტალღების სკალას და თვისებრივად განასხვავებს ელექტრომაგნიტურ გამოსხივებას მისი ტალღის სიგრძის მიხედვით.
პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com
პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com






სასწავლო პროექტი

პროექტის  სახელწოდება
ქართველი ფიზიკოსები
მთავარი იდეა
მოსწავლეები  გაეცნონ  ქართველი ფიზიკოსების მიღწევებს
პროექტის  აქტუალობა
სწავლის პროცესში მოსწავლეებს აინტერესებთ მეცნიერული აღმოჩენების ისტორია, ადამიანები, რომლებმაც დიდი წვლილი შეიტანეს ამ აღმოჩენებში. მათი განსაკუთრებული ინტერესის სფეროა, თუ რა წვლილი შეაქვთ ქართველ ფიზიკოსებს მეცნიერების განვითარებაში. მედია და ტელესივრცეში არსებულმა ინფორმაციებმა და ფიზიკის გაკვეთილებზე მიწოდებულმა მასალებმა მათი ინტერესები კიდევ უფრო გააღვივა; გადაწყვიტეს მოეძიებინათ ინფორმაცია და შეედგინათ ხელნაწერი ალბომი.
პროექტის  მიზნები
მოსწავლეებმა მოიძიონ იფორმაცია ქართველ ფიზიკოსებზე, მათ მიღწევებზე, შეადგინონ ხელნაწერი ალბომი, გააცნონ აუდიტორიას.
მოსწავლეებს განუვითარდეთ კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნების, თანამშრომლობის, გუნდური მუშაობის უნარები.
მოსწავლეთა ასაკი
13 -15 წელი
პროექტის შესრულების ვადები
4 კვირა  (15.02.019 -15.03. 2019)
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
მოძიებული ინფორმაცია, შექმნილი საპრეზენტაციო მასალა;
განუვითარდებათ ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნება, პროდუქტის შექმნის კომპეტენცია; მოხდება არსებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან ინტეგრირება.
პროექტის რესურსები
კომპიუტერი,  პრინტერი, პროექტორი, ფურცლები, ფანქრები, წებო, მაგნიტები, საქაღალდე.სასწავლო სახელმძღვანელოები
პროექტის მსვლელობა
აქტ.1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა;
მოსწავლეებთან ერთად მოხდება იდეის განვითარება, ვადებზე შეჯერება;
აქტ.2.ჯგუფებად დაყოფა და დავალების გადანაწილება.
მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად, დავალებები გადანაწილდება მოსწავლეთა ინტელექტის გათვალისწინებით ;
აქტ.3.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა;
აქტივობების შესრულების  ვადების  ცხრილის  შედგენა;
ამოცანების განსახორციელებელი დროის ტაბულა:
პირველი კვირა: ინფორმაციის მოძიება-დამუშავება-დახარისხება;
მეორე-მესამე კვირა:  მონაცემების წარმოდგენა არჩეული ფორმით;
ხელნაწერი წიგნის, საპრეზენტაციო მასალის მომზადება;ნამუშევრების წარდგენა მონიტორინგისთვის. უკუკავშირი.
აქტ.4.ჯგუფების  ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალების  ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების  მიცემა, საჭიროების  შემთვევაში დამატებითი ინსტრუქტაჟის ჩატარება;
აქტ.5.მოძიებული მასალის  დახარისხება
მოძიებული მასალის დამუშავება-დახარისხება, ხელნაწერის მომზადება; პრეზენტაციების  მომზადება.
აქტ.6.მასალის შეჯერება, აუდიტორიისთვის წარდგენა
მოსწავლეები დამსწრე საზოგადოებას წარუდგენენ შექმნილ პროდუქტს;
აქტ.7. შეფასება
შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორი იყო მუშაობის  პროცესში ჩართულობა და წვლილი.
ესგ-სთან კავშირი
კვლ.VIII.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
. აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს.
კვლ. VIII.3.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიძიებს და აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას.
კვლ. VIII.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით .
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების წარმოსადგენად.
ფიზ. VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოიტანს დასკვნებს.

პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com




სასწავლო პროექტი

პროექტის  სახელწოდება
ფიზიკური სიდიდეების ერთეულები
მთავარი იდეა
მოსწავლეები  გაეცნონ  ფიზიკური სიდიდეების ძველ და ახალ ერთეულებს, მათი შემოტანის ისტორიებს.
პროექტის  აქტუალობა
ხშირად ყოველდღიურ ცხოვრებაში, პრესაში, ტელესივრცეში ვხვდებით ერთეულებს, რომლებიც არ გვხვდება ფიზიკის სახელმძღვანელოებში; ასევე, ლიტერატურაში (ქართული ენისა და ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში) ხსენებულია სიდიდეების ერთეულები, რომლებზეც მოსწავლეებს არა აქვთ წარმოდგენა. მასწავლებლებსაც უხდებათ მათი მნიშვნელობის მოძიება. მოსწავლეებში განსაკუთრებულ ინტერესს იწვევს ერთეულები, რომლებიც ძველად გამოიყენებოდა საქართველოში და რომლებიც ჯერ კიდევ შემორჩა ხანდაზმულ ადამიანებში. ამან გამოიწვია მოსწავლეთა დაინტერესება, შეექმნათ ხელნაწერი წიგნი „ფიზიკურ სიდიდეთა ერთეულები“

პროექტის  მიზნები
მოსწავლეებმა მოიძიონ იფორმაცია ფიზიკური სიდიდეების ერთეულებზე, შეადგინონ ხელნაწერი წიგნი, გააცნონ დაინტერესებულ პირებს, მოახდინონ პრეზენტაცია.
მოსწავლეთა ასაკი
16 -17 წელი
პროექტის შესრულების ვადები
4 კვირა  (01.02.019 -04.03. 2019)
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
მოძიებული ინფორმაცია, შექმნილი საპრეზენტაციო მასალა;
განუვითარდებათ ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნება, პროდუქტის შექმნის კომპეტენცია; მოხდება არსებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან ინტეგრირება.
პროექტის რესურსები
კომპიუტერი,  პრინტერი, პროექტორი, ფურცლები, ფანქრები, წებო, მაგნიტები, საქაღალდე.სასწავლო სახელმძღვანელოები
პროექტის მსვლელობა
აქტ.1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა;
მოსწავლეებთან ერთად მოხდება იდეის განვითარება, ვადებზე შეჯერება;
აქტ.2.ჯგუფებად დაყოფა და დავალების გადანაწილება.
მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად, დავალებები გადანაწილდება მოსწავლეთა ინტელექტის გათვალისწინებით ;
აქტ.3.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა;
აქტივობების შესრულების  ვადების  ცხრილის  შედგენა;
ამოცანების განსახორციელებელი დროის ტაბულა:
პირველი კვირა: ინფორმაციის მოძიება-დამუშავება-დახარისხება;
მეორე კვირა: სოფლის ხანდაზმული მოსახლეობის გამოკითხვა, მონაცემების წარმოდგენა არჩეული ფორმით;
მესამე კვირა:ხელნაწერი წიგნის, საპრეზენტაციო მასალის მომზადება;ნამუშევრების წარდგენა მონიტორინგისთვის. უკუკავშირი.
აქტ.4.ჯგუფების  ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალების  ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების  მიცემა, საჭიროების  შემთვევაში დამატებითი ინსტრუქტაჟის ჩატარება;
აქტ.5.მოძიებული მასალის  დახარისხება
მოძიებული მასალის დამუშავება-დახარისხება, ხელნაწერის მომზადება; pover-pointi-ის  ფორმატით შესრულებული პრეზენტაციების  მომზადება.
აქტ.6.მასალის შეჯერება, აუდიტორიისთვის წარდგენა
მოსწავლეები დამსწრე საზოგადოებას წარუდგენენ შექმნილ პროდუქტს;
აქტ.7. შეფასება
შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორი იყო მუშაობის  პროცესში ჩართულობა და წვლილი.
ესგ-სთან კავშირი
კვლ.X.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას.
კვლ. X.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიძიებს და აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას.
კვლ. X.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
.ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს, განსხვავების შემთხვევაში ხსნის მიზეზებს.
ფიზ. X.6. მოსწავლეს შეუძლია ფიზიკაში მეცნიერული აღმოჩენების დაკავშირება ყოველდღიურობასთან.

პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com







სასწავლო პროექტი


პროექტის  სახელწოდება
კოსმოსური კვლევების ისტორია
მთავარი იდეა
მოსწავლემ გააცნობიეროს  კოსმოსური კვლევების მნიშვნელობა თანამედროვე ცივილაზიისთვის
პროექტის  აქტუალობა
ამჟამად დედამიწის გარშემო უამრავი ხელოვნური თანამგზავრი ბრუნავს. იმის მიხედვით, თუ რა მიზნისთვისაა გაშვებული თანამგზავრი, ისინი სხვადასხვა სიმაღლეზე და სხვადასხვა სიჩქარის შესაბამისი ფორმის ორბიტებზე გაჰყავთ. ყოველდღიურად სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროებიდან ესმით მოსწავლეებს ამ თანამგზავრების შესახებ, მაგრამ განსაკუთრებული ინტერესით სვამენ შეკითხვებს ამ ობიექტებზე საკითხის შესწავლის შემდეგ. მოსწავლეებს აინტერესებთ, რა მიზნებისთვის უშვებენ თანამგზავრებს, რა არის მათი ორბიტების ძირითადი პარამეტრები, რა სირთულე ახლავს თანამგზავრის გაშვებას,როგორ იცვლება ორბიტის ფორმა სიჩქარის შეცვლისას, როგორია კოსმოსური ფრენების (ზოგადად კვლევების) ისტორია...უამრავი შეკითხვა საინტერესო თემასა თუ ფაქტზე, რომელიც წარმატებულ თუ წარუმატებელ ფრენებს უკავშირდება და ა.შ.
საჭირო ხდება მოსწავლეების თვალსაწიერის გაფართოება საკითხთან დაკავშირებით.
პროექტის  მიზნები
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ კოსმოსური კვლევების მნიშვნელობა კაცობრიობისთვის; კიდევ ერთხელ გაიაზრონ საგნის ავთენტურობა.
განუვითარდეთ ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, სხვადასხვა ხერხით წარმოდგენის, ასევე, ანალიტიკური, შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნების და თანამშრომლობის უნარები.
მოსწავლეთა ასაკი
14 -15 წელი
პროექტის შესრულების ვადები
3 კვირა  (18.03.019 -5.04. 2019წ)
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
მოძიებული ინფორმაცია, შექმნილი საპრეზენტაციო მასალა;
განუვითარდებათ სოციალური, მაღალი სააზროვნო უნარები,არსებული ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან ინტეგრირება, პროდუქტის შექმნის კომპეტენცია
პროექტის რესურსები
კომპიუტერი, პრინტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ფლიპჩარტი, მარკერები, მაგნიტები.
სასწავლო სახელმძღვანელოები
პროექტის  ამოცანები
.პროექტის გეგმის შედგენა;
.დავალებების განაწილება;
.აქტივობების შესრულების ცხრილის შედგენა;
.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა;
.ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება, დახარისხება;
.პრეზენტაციის მომზადება და აუდიტორიისთვის წარდგენა;
.შეფასება.

აქტ.1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა;
მოსწავლეებთან ერთად მოხდება იდეის განვითარება, ვადებზე შეჯერება;
აქტ.2.ჯგუფებად დაყოფა და დავალების გადანაწილება.
მოსწავლეები იყოფიან სამ ჯგუფად, დავალებები გადანაწილდება მოსწავლეთა ინტელექტის გათვალისწინებით ;
აქტ.3.კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა;
აქტ.4.ჯგუფების  ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალების  ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების  მიცემა, საჭიროების  შემთვევაში დამატებითი ინსტრუქტაჟის ჩატარება;
აქტ.5.მოძიებული მასალის  დახარისხება
მოძიებული მასალის დამუშავება-დახარისხება, ზეპირი, pover-pointi-ის  ფორმატით შესრულებული პრეზენტაციების  მომზადება.
აქტ.6.მასალის შეჯერება, აუდიტორიისთვის წარდგენა
მოსწავლეები დამსწრე საზოგადოებას წარუდგენენ შექმნილ პროდუქტს;
აქტ.7. შეფასება
შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორი იყო მუშაობის  პროცესში ჩართულობა და წვლილი.

ამოცანების განსახორციელებელი დროის ტაბულა:
პირველი კვირა: ინფორმაციის მოძიება-დამუშავება-დახარისხება;
მეორე კვირა:ანკეტური გამოკითხვა არსებული რეალური მდგომარეობის დასადგენად; მონაცემების წარმოდგენა არჩეული ფორმით;
მესამე კვირა:პრეზენტაციების, ბუკლეტების მომზადება;
ნამუშევრების წარდგენა მონიტორინგისთვის. უკუკავშირი.

ესგ-სთან კავშირი
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.IX.5.მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობის აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიპოვებს ინფორმაციას მზის სისტემის პლანეტების მოძრაობის შესახებ თავისი ღერძისა და მზის გარშემო, ამზადებს რეფერატს;
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ.XI.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს  მოსაზრებას/ვარაუდ;
.განსაზღვრავს კვლევითი აქტივობების თანმიმდევრობას.
კვლ. XI.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.იყენებს სხვადასხვა ხერხს მონაცემთა წარმოსადგენად.
კვლ. XI.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები.

პროექტის ხელმძღვანელი
ლიანა ზანთარაია
პროექტის  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
Lianazantaraia@yahoo.com









Комментариев нет:

Отправить комментарий