გაკვეთილის გეგმები




გაკვეთილის გეგმა                                                                                        14.11. 2018 წელი
სახელი -ლიანა, გვარი -ზანთარაია, პირადი ნომერი :51001021443
საგანი : ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ Iკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა : 9
გაკვეთილის თემა: მოძრაობის გრაფიკული წარმოდგენა კინემატიკაში
მიზანი :თანაბარი და თანაბარაჩქარებული მოძრაობების  გააზრება და მათი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენა;
ფიზიკური პროცესების მათემატიკური მოდელირება, გრაფიკების საუალებით მოძრაობის  ხასიათზე, მის რაოდენობრივ და თვისობრივ მხარეებზე მსჯელობა.
ფიზიკი    საგნის   სტანდარტი:ფიზ.I x   .5.მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობის  აღწერა.
.გრაფიკულად წარმოადგენს  მოძრაობის  დამახასიათებელი ფიზიკური სიდიდეების  დროზე დამოკიდებულება (წრფივი თანაბარი და თანაბარაჩქარებული მოძრაობა)
მათემატიკის  სტანდარტი: მათ.VIII.  4. მოსწავლეს  შეუძლია გამოთვლებთან დაკავშირებული ამოცანების ამოხსნა.
მათ.VIII.  5.მოსწავლეს  შეუძლია სიდიდეებს  შორის  წრფივი დამოკიდებულების  ამოცნობა, გაანალიზება და გამოსახვა.
მათ.VIII. 9. მოსწავლეს  შეუძლა ფიგურისა და მისი ელემენტების  ზომების  დადგენა.

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი/მეთო-
დები
კლასის ორგანი-
ზების ფორმა/
ფორმები
სასწავლო
რესურსები

დრო

1.
.მისალმება და საორგანიზა-
ციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემის და მიზ-
ნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების
გაცნობა


მთელი კლასი


3 წთ

2.
საშინაო დავალების შემოწმება
(წარმოდგენა პრეზენტაციით)

აქტიური მოსმენა

ინდივიდუალუ-
რი



5 წთ

3.
არსებული ცოდნის გააქტიუ-
რება
ფიზიკა: მექანიკური მოძრაობა, თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობა, მოძრაობების აღმწერი ფორმულები, სიდიდეების ფიზიკური აზრი, ერთეულები.
მათემატიკა:ფუნქცია, წრფივი ფუნქცია და მისი კერძო სახეები; ფიგურების ფართობები(მართკუთხედი, მართკუთხა სამკუთხედი, ტრაპეცია; რიცხვის მოდული)
უკუკავშირი-მასწავლებლის კომენტარი


ინტერაქტიური

მთელი კლასი
ფლიპჩარტზე გამზადებული სტენდური პრეზენტაცია
(გრაფიკები,
ბრტყელი ფიგურები
და მათი ფართობების გამომსახველი      ფორმულები)

8წთ


4.
მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად, ეძლევათ დავალება  შესაბამისი ინსტრუქციით :პირველი ჯგუფი ხაზავს წრფივი თანაბარი მოძრაობის სიჩქარის, გადაადგილების, კოორდინატის დროზე დამოკიდებულების გრაფიკებს; მეორე ჯგუფი-წრფივი თანაბარაჩქარებული მოძრაობის აჩქარების და სიჩქარის დროზე დამოკიდებულების გრაფიკებს.
აკეთებენ ნამუშევრების პრეზენტაციას. მათემატიკიდან ცოდნის ტრანსფერით და ლოგიკური მსჯელობით აკეთებენ დასკვნებს.
. ხდება მასწავლებლის მიერ პროცესზე დაკვირვება და ჩანაწერის გაკეთება


მმმ სტრატეგია
   
    
სტრატეგია-ამოიცანი და ახსენი






ჯგუფური



                            ფლიპჩარტი, მარკერები, 
სახაზავები,
წინასწარ გამზადებული
ბარათები დავალებებით       





12 წთ

5.
  მუშაობა ამოცანებზე
გრაფიკების გამოყენებით:
.ერთერთი სიდიდის მოძებნა, როცა მეორე ცნობილია;
.გადაადგილების რიცხვითი მნიშვნელობის გამოთვლა ფართობით;
. შეხვედრის დროის  და ადგილის პოვნა;
.მოძრაობის ხასიათზე და თვისობრივ მხარეებზე მსჯელობა ;
.ზეპირი პრეზენტაცია;
. მასალის მოკლე შეჯამება.
მასწავლებლის უკუკავშირი

ამოცანების  ამოხსნა







მასალის მოკლე შეჯამება

წყვილებში
 
ბარათები ამოცანებით, რვეული













10წთ
  











3 წთ                      

6.


საშინაო დავალება

ინდივიდუალურად
ამოცანებზე მუშაობა(ფიზიკური ამოცანების  მათემატიკური მოდელირების  გამოყენებით)
2 წთ

7.

შეფასება


მთელი კლასი
შეფასების
რუბრიკა
2 წთ


გაკვეთილის ბოლოს  მოსწავლეები შეძლებენ მოძრაობის სახის გარკვევას, თვისობრივი და რაოდენობრივი ამოცანების  ამოხსნას  გრაფიკების  გამოყენებით.






საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების სქემა
  
N
         შედეგი
კრიტე-
რიუმები
 
1-3
 
4-6
 
7-8
  
9-10
1.
საგაკვეთილო პრო -ცესში აქტიური მონა- წილეობა
იშვიათად ერ-
თვება საგაკვე-
თილო პროცეს-
ში
პერიოდულად ერთვება საგაკ-
ვეთილო პრო-
ცესში
აქტიურია მთელი გაკვე-
თილის გან-
მავლობაში
აქტიურია, კონსტრუქცი-
ული და პრო-
დუქტიული
2.
ფიზიკური პროცესების მათემატიკური მოდელირებისას საკუთარი მოსაზრებების გამოთქმა
ნაკლებად გამოთქვამს სა-
კუთარ აზრს
ზოგჯერ გამო-
თქვამს საკუ-
თარ აზრს
გამოთქვამს
საკუთარ
აზრს
ყველა საკი-
თხზე აქვს
საკუთარი
 აზრი


3.
თვისობრივი და რაოდენობრივი ამოცანების ამოხსნი- სას კონცენტრირება
სამუშაოზე
იშვიათად ახერ-
ხებს კონცენ-
ტრირებას
ცდილობს კონ-
ცენტრირებას,
მაგრამ ხშირად
ვერ ახერხებს

ძირითადად
კონცენტრი-
რებულია
სამუშაოზე
მთელი გაკვე-
თილის გან-
მავლობაში
კონცენტრი-
რებულია სა-
მუშაოზე
4.
სხვისი აზრის მოს-
მენა და პატივისცემა
უჭირს სხვისი
მოსაზრებების
მოსმენა
ყოველთვის არ
უსმენს სხვათა
მოსაზრებებს,
ან უსმენს, მაგ-
რამ აქვს არა-
ადექვატური
რეაქცია
უსმენს სხვე-
ბის აზრებს და ცდილობს
იყოს კორექ-
ტული
ყურადღებით
ისმენს სხვე-
ბის აზრებს,
აანალიზებს
და კორექტუ-
ლია





სამოდელო ინოვაციური გაკვეთილის  გეგმა
სახელი -ლიანა, გვარი -ზანთარაია, პირადი ნომერი :51001021443
საგანი : ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ Ixკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა : 9
გაკვეთილის თემა: წრეწირზე მოძრაობის  პერიოდი და სიხშირე; სიჩქარე მრუდწირული მოძრაობისას.
მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს  ექსპერიმენტის  და ამოხსნილი ამოცანების  შედეგების ანალიზით მრუდწირული მოძრაობის  თვისობრივი და რაოდენობრივი დახასიათება, სიდიდეებს  შორის კავშირის  აღწერა.
ფიზიკის საგნის სტანდარტი:ფიზ. Ix.5. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობი აღერა.
.მოსწავლე გეგმავ და ატარებ ცდებს სხეულთა მრუდირულ მოძრაობაზე დააკვირვებლად, ატარებს შაბამი გაზომვებ და აღერ კავირ მოძრაობი მაიათებელ იდიდეებს შორი.
.ადექვატურად იყენებს შაბამი ცნებებ, კანონებ და ფორმულებ ამოცანები ამოხსნელად.
N
აქტივობის  აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების
ფორმა
სასწავლო რესურსი
დრო
1.
.მისალმება და საორგანიზაციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.

მთელი კლასი
შეფასების რუბრიკა
2წთ
2.
საშინაო დავალების შემოწმება
შესასვლელი ბილეთი
მინიტესტირება
ინდივიდ.
გამზად. ტესტები
6წთ
3.
არსებული ცოდნის გააქტიურება
ფიზიკა; ტრაექტორია, გადაადგილება, გავლილი მანძილი; წრფივი თანაბარი მოძრაობა, სიჩქარე, სიჩქარის ფიზიკური აზრი.
მათემატიკა: წრეწირი. რადიუსი, წრეწირის სიგრძე, ცენტრული კუთხე, კუთხის ერთეული.
.უკუკავშირი- მასწავლებლის კომენტარი
ინტერაქტიური
მთელი კლასი
სქემები, სტენდური პრეზენტაცია
5წთ
4.
ახალი მასალის შემოტანა
ა)ეკრანზე სხვადასხვა სხეულის (ურიკები, მანქანა, ველოსიპედი, პლანეტები) მოძრაობის ტრაექტორიების ჩვენება, შედარება და ტრაექტორიის ფორმის მიხედვით მოძრაობების კლასიფიკაცია.
. მასწავლებლის უკუკავშირი
ბ)მოსწავლის საშინაო ცდის ვიდეორგოლის ჩვენება(წრეწირზე მოძრავი ბურთულას მოძრაობის დროის და გარშემოვლათა რიცხვის აღრიცხვა).
ცდის მონაცემებით და ამოცანის ამოხსნისას
მიღებული შედეგებით
მასწავლებლის დახმარებით პერიოდის და სიხშირის ფორმულების ჩაწერა და ანალიზი.
გ)მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს ამოცანას წრეწირზე მოძრავი სხეულის სიჩქარის გამოთვლაზე მოცემული რადიუსითა და პერიოდის საშუალებით. ხდება მიღებული შედეგების გააზრება, ფორმულის ჩაწერაწირითი სიჩქარისთვის.
დ) ფლიფჩარტზე დახაზულ წრეზე მონიშნული ცენტრული კუთხითა და რადიუს-ვექტორის შემობრუნების დროის მიხედვით მოსწავლეები მსჯელობენ დროის ერთეულში შესრულებულ შემობრუნებაზე და გადიან კუთხურ სიჩქარეზე. ადგენენ დამოკიდებულებას წირით და კუთხურ სიჩქარეებს შორის.
.მიღებული ყველა შედეგი ფიქსირდება ფლიპჩარტზე და ხდება მასალის მოკლე შეჯამება.
.უკუკავშირი- მასწავლებლის კომენტარი.
ამოცანის ამოხსნა-ახალი მასალის ახსნის მეთოდი
„ამოიცანი და ახსენი“









მმმ სტრატეგია












ამოცანის ამოხსნა
















„ამოიცანი და ახსენი“








მასალის მოკლე შეჯამება
მთელი კლასი











წყვილებში












ინდივიდ.










მთელი კლასი














კლასი
მოძიებული ფოტომასალა
ფლეშმეხსიერება,
მონიტორი









ვიდეორგოლი,
მონიტორი,
მეხსიერების ბარათი









წინასწარ გამზად.ამოცანა










ამოცანა ფლიფჩარტზე










ფლიფჩარტი, მარკერი
4წთ
















5წთ














5წთ














6წთ













1წთ


5.
კლასი იყოფა ორ ჯგუფად, ეძლევათ ბარათები ამოცანებით, ინსტრუქცია;
წარმომადგენლები აკეთებენ პრეზენტაციებს
ამოცანების ამოხსნა



პრეზენტაცია
ჯგუფური
ბარათები ამოცანებით, ფლიფჩარტი, მარკერი
7წთ
6.
საშინაო დავალება

ინდივიდ.
ამოცანები სახელმძღვანელოდან
1წთ
7.
შეფასება

ინდივიდ.
რუბრიკა
2წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის  ბოლოს მოსწავლეებს გააზრებული ექნებათ წრეწირზე მოძრაობის  აღმწერი განტოლებები და დამოკიდებულებები  სიდიდეებს  შორის. შეეძლებათ ფორმულების  გამოყენება ადექვატურად პრობლემების  გადასაწყვეტად.




სამოდელო გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:  ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლია
გაკვეთილის ტიპი: გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებაზე ორიენტირებული.
კომპეტენციები: სწავლის სწავლა და ეკოლოგიური წიგნიერება.
სწავლების საფეხური : საბაზო/ IX კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 9, არ არის სსსმ მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: „დეფორმაციები და მისი მნიშვნელობა რეალურ ცხოვრებაში“.
მიზანი: მოსწავლეებმა  შეძლონ თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში; გაიაზრონ საფრთხეები, რომელიც შეიძლება მოყვეს უხარისხო და დაუგეგმავ მშენებლობებს; იმსჯელონ საფრთხეების მიზეზებზე; შეძლონ საკუთარი სწავლის პროცესების მართვა, სტრატეგიების დამოუკიდებლად გამოყენება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
.არჩევს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.არჩევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და აღრიცხავს მონაცემებს.
კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.                                                                                 მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი/          მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
რესურსები
დრო
1.
.მისალმება და საორგანიზაციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
მიზნები და კრიტერიუმები გამოიკვრება კედელზე თვალსაჩინო ადგილას.

კლასი
წინასწარ შედგენილი
რუბრიკები და გაკვეთილის მიზნები
2 წთ
2.
წინარე ცოდნის გააქტიურება
მასწავლებელი კითხვებით შეამოწმებს მოსწავლეთა ცოდნას. კითხვები იქნება პროგრამული მასალიდან(დეფორმაცია, სახეები, სიდიდეები მყარი სხეულების მექანიკური თვისებების დასახასიათებლად, ჰუკის კანონი, მექანიკური ძაბვის, იუნგის მოდულის ფიზიკური აზრი, საკითხის გამოყენებითობა რეალურ ცხოვრებაში და ა.შ.)
უკუკავშირი-მასწავლებლის კომენტარი
ინტერაქტიური
კლასი

6 წთ
3.
1)მასწავლებლის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია
საპრეზენტაციო მასალა იქნება სამშენებლო მასალებში დეფორმაციის გათვალისწინებაზე, მშენებლობაში არსებულ ხარვეზებზე, ნაგებობების ნგრევის შემთხვევებზე.
მე-11 სლაიდზე მოხდება შეჩერება; ამ სლაიდზე დატანილი იქნება სააზროვნო კითხვები:
.რას ფიქრობთ საქართველოში არსებულ მდგომარეობაზე ამ კუთხით? მოიყვანეთ მაგალითები, იმსჯელეთ არგუმენტირებულად.
.როგორ ფიქრობთ, რა იწვევს შენობა-ნაგებობების ნგრევას? ჩამოთვალეთ მიზეზები, შეარჩიეთ პრიორიტეტები.
.თქვენი აზრით, არის თუ არა განათლების დეფიციტი საქართველოს და, ზოგადად, გლობალური პრობლემა?
მოსწავლეები პასუხობენ, შემდეგ გრძელდება პრეზენტაცია; მოსწავლეები ადარებენ მათ მიერ გამოთქმულ ვარაუდებს სლაიდზე ჩამოწერილ მიზეზებს და აკეთებენ დასკვნებს.
2)მასწავლებელი ყოფს მოსწავლეებს ჯგუფებად, ურიგებს მასალას, აძლევს ინსტრუქციას და დროს.(მასალა შეეხება მშენებლობაზე გამოყენებული მასალის ხარისხს, უხარისხო მშენებლობებს და ზოგადად ამ სფეროში არსებულ პრობლემებს)
ჯგუფები კითხულობენ მასალას, მნიშვნელოვან ინფორმაციას ინიშნავენ ფლიპჩარტზე, იყენებენ გრაფიკულ ორგანიზატორს“მიზეზ-შედეგობრიობის პარადიგმას“, აკეთებენ პრეზენტაციას.
მასწავლებელი აკვირდება ჯგუფების მუშაობას და აკეთებს ჩანაწერს


პრეზენტირება













ევრისტიკული
























მნიშვნელოვანი ინფორმაციის ამოცნობა













გრაფიკული ორგანიზატორები
















წყვილები
































ჯგუფური
Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია































ფლიპჩარტი, მარკერები, საკითხავი მასალა
10 წთ












































10 წთ



















4.
მოსწავლეებს ეძლევათ არჩევითი დავალება:
1.შეასრულეთ წერილობითი დავალება „რაფთ“;
2.მოამზადეთ გამაფრთხილებელი პლაკატი


წერითი მუშაობის


კეთებით სწავლა
  ინდივიდუალური,




ჯგუფური
გამზადებული ფორმა წერითი დავალებისთვის „რაფთ“
მარკერები, ფლიპჩარტი
8 წთ







5.
თვითშეფასება
მოსწავლეები მოახდენენ თვითშეფასებას რუბრიკით, შემდეგ შეავსებენ საკუთარი სწავლის აღრიცხვის ფორმას, იმსჯელებენ საჭიროებებზე.
მასწავლებლის უკუკავშირი
ვერბალური
ინდივიდუალური
თვითშეფასების რუბრიკა
6 წთ








6.
შეფასება
შეფასდება ჯგუფური მუშაობა
ახსნა-განმარტებითი

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
2 წთ


7.
საშინაო დავალება
თემის განმეორება-განზოგადება

ინდივიდუალური

1 წთ

გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები შეძლებენ პრობლემის გააზრებას, ეკოლოგიური საფრთხეების გაცნობიერებას, თავს გაართმევენ საკუთარი სწავლის პროცესის მართვას, დამოუკიდებლად გამოიყენებენ მეტაკოგნიტურ სტრატეგიებს.



მოსწავლეთა თვითშეფასება
N
კითხვები თვითშეფასებისთვის
1.
შევძელი თუ არა თეორიული ცოდნის გამოყენებით მსჯელობა რეალურ სიტუაციაზე?
2.
გავიაზრე თუ არა საფრთხეები, რომლებიც შეიძლება მოყვეს უხარისხო და დაუგეგმავ მშენებლობებს?
3.
ვიმსჯელე თუ არა საფრთხეების მიზეზებზე?
4.
შევძელი თუ არა საკუთარი სწავლის პროცესის მართვა, სტრატეგიების დამოუკიდებლად გამოყენება?


















საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა

N
      შედეგი

კრიტერიუ-
მები

არადამაკმაყ.
დამაკმაყ.

საშუალო

კარგი

1.

სამუშაოს განაწილება
სამუშაო განაწილებულია არასწორად
სამუშაო განაწილებულია, მაგრამ ზოგიერთი წევრი პასიურია
სამუშაო განაწილებულია, ყველა ცდილობს იაქტიუროს
ჯგუფის თითოეული წევრი პასუხისმგებლობით ეკიდება საკუთარ მოვალეობას

2.
თანამშრომლობა
ჯგუფში
თითქმის არ თა-
ნამშრომლობენ
ცდილობენ
ითანამშრომ-
ლონ, მაგრამ ყოველთვის არ გამოსდით
ჯგუფის წევ-
რები კარგად
თანამშრომლობენ ერთმა-
ნეთთან
შეწყობილად,
ჰარმონიულად
თანამშრომლო-
ბენ ერთმანეთ-
თან

3.
ლიდერის მიერ
ჯგუფის ნამუშევ
რის წარმოდგენა
არასწორადაა
წარმოდგენილი
ნამუშევარი, არ არის დასაბუთე-
ბული მიღებუ-
ლი შედეგი
ნამუშევარი წარმოდგენი-
ლია არა-
სრულყოფი-
ლად
ნამუშევარი
წარმოდგენი-
ლია სრულყო-
ფილად,
ვერბალურ
კომუნიკაცია-
შია ხარვეზი



ჯგუფის ნამუშევარი
წარმოდგენილია
სრულყოფილად

4.

არგუმენტირებული მსჯელობა
მოსწავლე ვერ მსჯელობს, ვერ
მოჰყავს არგუ-
მენტები
მსჯელობა ცალკეულ შემ-
თხვევაში არ
არის დამაჯე-
რებლად დასა-
ბუთებული
მსჯელობს არგუმენტირებულად, მაგ-
რამ ზოგჯერ
არ არის გამყა-
რებული მაგა-
ლითებით
მოსწავლის მსჯე-
ლობა დამაჯერებ-
ლადაა დასაბუთე-
ბული და გამყარე-
ბულია შესაფერისი
მაგალითებით




სამოდელო გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:  ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლა
გაკვეთილის ტიპი: ინტეგრირებული.
სწავლების საფეხური : საშუალო/ XI კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 8, არ არის სსსმ მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: ,,სმენადი და არსმენადი ბგერები, ბგერის მახასიათებლები”.
მიზანი: მოსწავლეებმა  შეძლონ საგნების ინტეგრირებით ცოდნის გამთლიანება; თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში; მოვლენის დადებითი და უარყოფითი მხარეების გააზრება; კრიტიკული, ანალიტიკური აზროვნების განვითარება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.XI.5. მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური რხევებისა და ტალღების დახასიათება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიპოვებს ინფორმაციას ცხოველებისა და ადამიანების მიერ აღქმული ბგერის სიხშირის შესახებ, აანალიზებს და წარმოადგენს სხვადასხვა გამომსახველობითი ხერხით.
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ. XI.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას/ვარაუდს;
.განსაზღვრავს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.განსაზღვრავს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ. XI.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და იღებს სარწმუნო  მონაცემებს.
კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.                                                                                 
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი/          მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
რესურსები
დრო
1.
.მისალმება და საორგანიზაციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
მიზნები და კრიტერიუმები გამოიკვრება კედელზე თვალსაჩინო ადგილას.

კლასი
წინასწარ შედგენილი
რუბრიკები და გაკვეთილის მიზნები
2 წთ
2.
წინარე ცოდნის გააქტიურება
მასწავლებელი კითხვებით შეამოწმებს მოსწავლეთა ცოდნას. კითხვები იქნება პროგრამული მასალიდან(რხევები, ტალღები, რაოდენობრივი და თვისობრივი მახასიათებლები, გრაფიკული ინტერპრეტაციები)
უკუკავშირი-მასწავლებლის კომენტარი
ინტერაქტიური
კლასი

6 წთ
3.
1)მოსწავლის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია.
პრეზენტაცია არის მუსიკალური  ბგერის ხმამაღლობის და სიმაღლის დამოკიდებულებაზე ამპლიტუდასა და სიხშირეზე.   ხდება ერთიდაიგივე მუსიკალური ტონის წარმოდგენა სხვადასხვა სიხშირეზე.
2) მასწავლებლის მინილექცია სმენად და არსმენად ბგერებზე, არეკვლასა და რევერბერაციაზე.
წარმოადგენს სიმულაციას.

3)კლასი მასწავლებლის მიერ წინასწარ დაყოფილია სამ ჯგუფად: მკვლევარებად, ექიმებად და ინჟინრებად.
ა)მკვლევარები იკვლევენ იმ ბგერების სიხშირეებს, რომლებსაც გამოსცემენ ადამიანები, ცხოველები, ტექნიკური მოწყობილობები, საუბრობენ დასაშვებ სიხშირეებზე, არსებულ მდგომარეობაზე ბგერით გარემოს დაბინძურების კუთხით. ნამუშევრებს წარმოადგენენ სტენდური პრეზენტაციით, საკითხის გასაგებად წარმოდგენის მიზნით აუდიტორიას ასმენინებენ აუდიოჩანაწერს.
ბ)ექიმები საუბრობენ ბგერების გამოყენებაზე მედიცინაში; ასევე, ხმაურის უარყოფით გავლენაზე ადამიანის ჯანმრთელობაზე. წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
გ) ინჟინრებმა წარმოადგინეს პრობლემის მოგვარების გზები, ისაუბრეს სახელმწიფოებრივი მიდგომის მნიშვნელობაზე, ადამიანების გათვითცნობიერების აუცილებლობაზე.

მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს პრეზენტაციის პროცესში, შემდეგ აძლევს უკუკავშირს.


პრეზენტირება













ევრისტიკული















ვერბალური,



პრეზენტირება













ვერბალური, პრეზენტირება









ვერბალური,


პრეზენტირება











ინდივიდუალური












კლასი








ჯგუფური





ჯგუფი


















ჯგუფი






ჯგუფი
Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია












PHET-პროგრამით წარმოდგენილი   სიმულაცია
















ფლიპჩარტი, მარკერები, საკითხავი მასალა

აუდიოჩანაწერი







Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია







საპრეზენტაციო მასალა



3 წთ














6 წთ







18 წთ









































4.
ჯგუფები ამზადებენ გამაფრთხილებელ პლაკატს მუსიკის ფონზე.
წარმოადგენენ ნამუშევრებს




კეთებით სწავლა





ჯგუფური
ფლიფჩარტი, მარკერები
5 წთ







5.
მოსწავლეები ავსებენ საკუთარი სწავლის აღრიცხვის ფორმას, იმსჯელებენ საჭიროებებზე.

მასწავლებლის უკუკავშირი
ვერბალური
ინდივიდუალური
მოსწავლის სწავლის აღრიცხვის ფორმა
2 წთ








6.
შეფასება
შეფასდება ჯგუფური მუშაობა
ახსნა-განმარტებითი

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
2 წთ


7.
საშინაო დავალება
თემის განმეორება-განზოგადება

ინდივიდუალური

1 წთ

გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები გაამთლიანებენ თავიანთ ცოდნას ბგერებზე, მახასიათებლებზე და გაიაზრებენ მოვლენის პრაქტიკულ მნიშვნელობას; გააცნობიერებენ ადამიანის როლს უსაფრთხო გარემოს შექმნაში. განუვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები.


საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა

N
      შედეგი

კრიტერიუ-
მები

არადამაკმაყ.
დამაკმაყ.

საშუალო

კარგი

1.

სამუშაოს განაწილება
სამუშაო განაწილებულია არასწორად
სამუშაო განაწილებულია, მაგრამ ზოგიერთი წევრი პასიურია
სამუშაო განაწილებულია, ყველა ცდილობს იაქტიუროს
ჯგუფის თითოეული წევრი პასუხისმგებლობით ეკიდება საკუთარ მოვალეობას

2.
თანამშრომლობა
ჯგუფში
თითქმის არ თა-
ნამშრომლობენ
ცდილობენ
ითანამშრომ-
ლონ, მაგრამ ყოველთვის არ გამოსდით
ჯგუფის წევ-
რები კარგად
თანამშრომლობენ ერთმა-
ნეთთან
შეწყობილად,
ჰარმონიულად
თანამშრომლო-
ბენ ერთმანეთ-
თან

3.
ლიდერის მიერ
ჯგუფის ნამუშევ
რის წარმოდგენა
ნამუშევარში აკუსტიკური ბგერების მახასიათებლების გააზრება
არასწორადაა
წარმოდგენილი
ნამუშევარი, არ არის დასაბუთე-
ბული მიღებუ-
ლი შედეგი
ნამუშევარი წარმოდგენი-
ლია არა-
სრულყოფი-
ლად
ნამუშევარი
წარმოდგენი-
ლია სრულყო-
ფილად,
ვერბალურ
კომუნიკაცია-
შია ხარვეზი



ჯგუფის ნამუშევარი
წარმოდგენილია
სრულყოფილად

4.

არგუმენტირებული მსჯელობა
მოსწავლე ვერ მსჯელობს, ვერ
მოჰყავს არგუ-
მენტები
მსჯელობა ცალკეულ შემ-
თხვევაში არ
არის დამაჯე-
რებლად დასა-
ბუთებული
მსჯელობს არგუმენტირებულად, მაგ-
რამ ზოგჯერ
არ არის გამყა-
რებული მაგა-
ლითებით
მოსწავლის მსჯე-
ლობა დამაჯერებ-
ლადაა დასაბუთე-
ბული და გამყარე-
ბულია შესაფერისი
მაგალითებით


სამოდელო გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:  ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლა
გაკვეთილის ტიპი: პრობლემაზე ორიენტირებული.
სწავლების საფეხური : საშუალო/ X კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 8, არის ერთი სსსმ მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: ,,ელექტროენერგიის გამოყენება და გარემოს დაცვა“
მიზანი: მოსწავლეებმა  შეძლონ პრობლემის იდენტიფიცირება;  ენერგომომხმარებლების  გარემოზე გავლენის გაცნობიერება; პრობლემის გადაჭრის საქმეში თავიანთი წვლილის გააზრება; თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში.
მოსწავლეებში შემოქმედებითი, კრიტიკული, ანალიტიკური აზროვნების განვითარება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აღწერს ინდუქციურ დენს რაოდენობრივად და თვისობრივად;
.ავლენს უსაფრთხოების წესების ცოდნას ექსპერიმენტების დაგეგმვისა და ჩატარებისას, ასევე, ყოველდღიურ ცხოვრებაში ელექტრული ხელსაწყოების მოხმარებისას;
.ადექვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ. X.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას/ვარაუდს;
.განსაზღვრავს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.განსაზღვრავს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ. X.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და იღებს სარწმუნო  მონაცემებს.
კვლ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.                                                                                
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი/          მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
რესურსები
დრო
1.
.მისალმება და საორგანიზაციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
მიზნები და კრიტერიუმები გამოიკვრება კედელზე თვალსაჩინო ადგილას.

კლასი
წინასწარ შედგენილი
რუბრიკები და გაკვეთილის მიზნები
2 წთ
2.
წინარე ცოდნის გააქტიურება
მასწავლებელი კითხვებით შეამოწმებს მოსწავლეთა ცოდნას. კითხვები იქნება პროგრამული მასალიდან(ელექტრული დენის მუშაობა და სიმძლავრე; ელექტრული ენერგიის გარდაქმნა სხვა სახის ენერგიად; ელექტროენერგიის გამოყენება ყოფა-ცხოვრებასა და ტექნიკაში; ელექტროენერგიის მომხმარებელი მოყ-წყობილობები; ელექტროენერგიის ხარჯის ანგარიში.)
სსსმ მოსწავლე ასახელებს ოჯახში გამოყენებულ ელექტროენერგიის მომხმარებლებს
უკუკავშირი-მასწავლებლის კომენტარი
ინტერაქტიური
კლასი

4 წთ
3.
1)ფილმის ჩვენება
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს ფილმს გლობალურ დათბობაზე.
2) მასწავლებლის მინილექცია გლობალურ დათბობასა და გლობალური დათბობის გამომწვევ მიზეზებზე; მიზეზების წარმოდგენა სქემატურად.
მასწავლებელი გამოყოფს მიზეზს, რომელიც ესგ-დან გამომდინარე შეესაბამება მეათე კლასის პროგრამულ მასალას. იმართება დისკუსია საკითხზე: შეუძლია თუ არა მეათეკლასელ მოსწავლეს თავისი წვლილი შეიტანოს ატმოსფეროზე ენერგომომხმარებლების უარყოფითი ზემოქმედების შენელების საქმეში.
სსსმ მოსწავლე მონაწილეობს დისკუსიაში, გამოთქვამს საკითხზე საკუთარ მოსაზრებას.

3)კლასს მასწავლებელმა  წინასწარ მისცა დავალებები, რომელსაც ისინი წარმოადგენენ პრეზენტაციების სახით და რომელიც დაეხმარება მოსწავლეებს საბოლოო დასკვნა გააკეთონ საკუთარ ადგილზე ამ გლობალური პრობლემის გადაჭრაში. 
ა) I ჯგუფი:
.მოიძიებს ინფორმაციას ენერგოეფექტურ ნათურებზე, შეხვდება სპეციალისტს;
.გაარკვევს ნათურების ღირებულებას და პირობებს, გარანტიებს ადგილობრივ ბაზარზე;
.შეადარებს ნათურების მახასიათებლებს, შეადგენს ცხრილს და მეტი ვიზუალიზაციისთვის ააგებს დიაგრამებს.
          II ჯგუფი:
აღრიცხავს ელექტროენერგიის ხარჯს 3-3 დღიანი ინტერვალით(ჩვეულებრივი და ეკონომიური ხარჯვის პირობებში); ანგარიშობს ენერგიის და თანხის დანაზოგს.
სსსმ მოსწავლე იღებს ანათვალს მრიცხველიდან, ანგარიშობს ენერგიების სხვაობას.
      III ჯგუფი:
.ამზადებს კითხვარს, ატარებს გამოკითხვას მოსახლეობაში, ახდენს მიღებული პასუხების ანალიზს; საჭიროების შემთხვევაში ახდენს მოსახლეობის ინფორმირებას ენერგიის ეკონომიურად მოხმარების მნიშვნელობაზე.

მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს პრეზენტაციის პროცესში, შემდეგ აძლევს უკუკავშირს.
















დისკუსია






















პრეზენტირება













ვერბალური, პრეზენტირება








ვერბალური,


პრეზენტირება











კლასი












კლასი






















ჯგუფური













ჯგუფური









ჯგუფური
ფილმი ,,დაკარგული ყინული”






სქემა





























Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია










Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია






Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია





Power point-პროგრამით მომზადებული პრეზენტაცია
5 წთ






8წთ





























5წთ














5წთ








5წთ

















4.
ჯგუფები ამზადებენ გამაფრთხილებელ პლაკატს,
წარმოადგენენ ნამუშევრებს


კეთებით სწავლა


ჯგუფური
ფლიფჩარტი, მარკერები
5 წთ







5.
მოსწავლეები ავსებენ საკუთარი სწავლის აღრიცხვის ფორმას,
თვითშეფასების ფორმას; იმსჯელებენ საჭიროებებზე.

მასწავლებლის უკუკავშირი
ვერბალური
ინდივიდუალური
მოსწავლის სწავლის აღრიცხვის ფორმა
თვითშეფასების ფორმა
3 წთ








6.
შეფასება
შეფასდება ჯგუფური მუშაობა
ახსნა-განმარტებითი

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
2 წთ


7.
საშინაო დავალება
თემის განმეორება-განზოგადება

ინდივიდუალური

1 წთ

გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები გაიაზრებენ პრობლემას; გააცნობიერებენ საკუთარ როლს უსაფრთხო გარემოს შექმნაში; გაუჩნდებათ სურვილი ადამიანების გათვითცნობიერების; განუვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები.


საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა

N
      შედეგი

კრიტერიუ-
მები

არადამაკმაყ.
დამაკმაყ.

საშუალო

კარგი

1.

სამუშაოს განაწილება
სამუშაო განაწილებულია არასწორად
სამუშაო განაწილებულია, მაგრამ ზოგიერთი წევრი პასიურია
სამუშაო განაწილებულია, ყველა ცდილობს იაქტიუროს
ჯგუფის თითოეული წევრი პასუხისმგებლობით ეკიდება საკუთარ მოვალეობას

2.
თანამშრომლობა
ჯგუფში
თითქმის არ თა-
ნამშრომლობენ
ცდილობენ
ითანამშრომ-
ლონ, მაგრამ ყოველთვის არ გამოსდით
ჯგუფის წევ-
რები კარგად
თანამშრომლობენ ერთმა-
ნეთთან
შეწყობილად,
ჰარმონიულად
თანამშრომლო-
ბენ ერთმანეთ-
თან

3.
ლიდერის მიერ
ჯგუფის ნამუშევ
რის წარმოდგენა

არასწორადაა
წარმოდგენილი
ნამუშევარი, არ არის დასაბუთე-
ბული მიღებუ-
ლი შედეგი
ნამუშევარი წარმოდგენი-
ლია არა-
სრულყოფი-
ლად
ნამუშევარი
წარმოდგენი-
ლია სრულყო-
ფილად,
ვერბალურ
კომუნიკაცია-
შია ხარვეზი



ჯგუფის ნამუშევარი
წარმოდგენილია
სრულყოფილად

4.

არგუმენტირებული მსჯელობა
მოსწავლე ვერ მსჯელობს, ვერ
მოჰყავს არგუ-
მენტები
მსჯელობა ცალკეულ შემ-
თხვევაში არ
არის დამაჯე-
რებლად დასა-
ბუთებული
მსჯელობს არგუმენტირებულად, მაგ-
რამ ზოგჯერ
არ არის გამყა-
რებული მაგა-
ლითებით
მოსწავლის მსჯე-
ლობა დამაჯერებ-
ლადაა დასაბუთე-
ბული და გამყარე-
ბულია შესაფერისი
მაგალითებით


მოსწავლეთა თვითშეფასება
N
კითხვები თვითშეფასებისთვის
1.
შევძელი თუ არა თეორიული ცოდნის გამოყენებით მსჯელობა რეალურ სიტუაციაზე?
2.
გავიაზრე თუ არა საფრთხეები, რომლებიც შეიძლება მოყვეს ენერგიის არაეფექტურ ხარჯვას?
3.
ვიმსჯელე თუ არა საფრთხეების მიზეზებზე?
4.
შევძელი თუ არა საკუთარი სწავლის პროცესის მართვა, სტრატეგიების დამოუკიდებლად გამოყენება?
















1 комментарий:

  1. ძალიან მომეწონა თქვენი ბლოგი თქვენი აქტივობები და საერთოდ ვაფასებ თქვენს ბლოგს ძალიან დადებითად ბევრი საჭირო მასალა გაქვთ განთავსებული... <3

    ОтветитьУдалить