გაკვეთილის
გეგმა 14.11. 2018 წელი
სახელი -ლიანა, გვარი -ზანთარაია, პირადი ნომერი :51001021443
საგანი : ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ Iკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა : 9
გაკვეთილის თემა: მოძრაობის გრაფიკული წარმოდგენა კინემატიკაში
მიზანი :თანაბარი და თანაბარაჩქარებული მოძრაობების გააზრება და მათი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენა;
ფიზიკური პროცესების მათემატიკური მოდელირება, გრაფიკების
საუალებით მოძრაობის ხასიათზე, მის რაოდენობრივ
და თვისობრივ მხარეებზე მსჯელობა.
ფიზიკის საგნის
სტანდარტი:ფიზ.I x .5.მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი
მოძრაობის აღწერა.
.გრაფიკულად წარმოადგენს მოძრაობის დამახასიათებელი ფიზიკური სიდიდეების დროზე დამოკიდებულება (წრფივი თანაბარი და თანაბარაჩქარებული
მოძრაობა)
მათემატიკის სტანდარტი: მათ.VIII. 4. მოსწავლეს
შეუძლია გამოთვლებთან დაკავშირებული ამოცანების
ამოხსნა.
მათ.VIII. 5.მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის წრფივი
დამოკიდებულების ამოცნობა, გაანალიზება და
გამოსახვა.
მათ.VIII. 9. მოსწავლეს შეუძლა ფიგურისა
და მისი ელემენტების ზომების დადგენა.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთო-
დები
|
კლასის ორგანი-
ზების ფორმა/
ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
|
.მისალმება და საორგანიზა-
ციო საკითხების ორგანიზება;
.გაკვეთილის თემის და მიზ-
ნის გაცნობა;
.შეფასების კრიტერიუმების
გაცნობა
|
მთელი კლასი
|
3 წთ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
|
საშინაო დავალების შემოწმება
(წარმოდგენა პრეზენტაციით)
|
აქტიური მოსმენა
|
ინდივიდუალუ-
რი
|
5 წთ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
|
არსებული ცოდნის გააქტიუ-
რება
ფიზიკა: მექანიკური მოძრაობა, თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობა, მოძრაობების
აღმწერი ფორმულები, სიდიდეების ფიზიკური აზრი, ერთეულები.
მათემატიკა:ფუნქცია, წრფივი ფუნქცია და მისი კერძო სახეები; ფიგურების
ფართობები(მართკუთხედი, მართკუთხა სამკუთხედი, ტრაპეცია; რიცხვის მოდული)
უკუკავშირი-მასწავლებლის კომენტარი
|
ინტერაქტიური
|
მთელი კლასი
|
ფლიპჩარტზე გამზადებული სტენდური პრეზენტაცია
(გრაფიკები,
ბრტყელი ფიგურები
და მათი ფართობების გამომსახველი ფორმულები)
|
8წთ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
|
მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად, ეძლევათ დავალება შესაბამისი ინსტრუქციით :პირველი ჯგუფი ხაზავს
წრფივი თანაბარი მოძრაობის სიჩქარის, გადაადგილების, კოორდინატის დროზე დამოკიდებულების
გრაფიკებს; მეორე ჯგუფი-წრფივი თანაბარაჩქარებული მოძრაობის აჩქარების და სიჩქარის
დროზე დამოკიდებულების გრაფიკებს.
აკეთებენ ნამუშევრების პრეზენტაციას. მათემატიკიდან ცოდნის ტრანსფერით
და ლოგიკური მსჯელობით აკეთებენ დასკვნებს.
. ხდება მასწავლებლის მიერ პროცესზე დაკვირვება და ჩანაწერის გაკეთება
|
მმმ სტრატეგია
სტრატეგია-ამოიცანი და ახსენი
|
ჯგუფური
|
ფლიპჩარტი, მარკერები,
სახაზავები,
წინასწარ გამზადებული
ბარათები დავალებებით
|
12 წთ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.
|
მუშაობა ამოცანებზე
გრაფიკების გამოყენებით:
.ერთერთი სიდიდის მოძებნა, როცა მეორე ცნობილია;
.გადაადგილების რიცხვითი მნიშვნელობის გამოთვლა ფართობით;
. შეხვედრის დროის და ადგილის
პოვნა;
.მოძრაობის ხასიათზე და თვისობრივ მხარეებზე მსჯელობა ;
.ზეპირი პრეზენტაცია;
. მასალის მოკლე შეჯამება.
მასწავლებლის უკუკავშირი
|
ამოცანების ამოხსნა
მასალის მოკლე შეჯამება
|
წყვილებში
|
ბარათები ამოცანებით, რვეული
|
10წთ
3 წთ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
|
საშინაო დავალება
|
ინდივიდუალურად
|
ამოცანებზე მუშაობა(ფიზიკური ამოცანების მათემატიკური მოდელირების გამოყენებით)
|
2
წთ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.
|
შეფასება
|
მთელი კლასი
|
შეფასების
რუბრიკა
|
2
წთ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები
შეძლებენ მოძრაობის სახის გარკვევას, თვისობრივი და რაოდენობრივი ამოცანების ამოხსნას
გრაფიკების გამოყენებით.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების სქემა
სამოდელო ინოვაციური გაკვეთილის გეგმა
სახელი
-ლიანა, გვარი -ზანთარაია, პირადი ნომერი :51001021443
საგანი
: ფიზიკა
სწავლების
საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/ Ixკლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა : 9
გაკვეთილის
თემა: წრეწირზე მოძრაობის პერიოდი და სიხშირე;
სიჩქარე მრუდწირული მოძრაობისას.
მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს ექსპერიმენტის და ამოხსნილი ამოცანების შედეგების ანალიზით მრუდწირული მოძრაობის თვისობრივი და რაოდენობრივი დახასიათება, სიდიდეებს შორის კავშირის აღწერა.
ფიზიკის
საგნის სტანდარტი:ფიზ. Ix.5. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობის აღწერა.
.მოსწავლე გეგმავს და ატარებს ცდებს სხეულთა მრუდწირულ მოძრაობაზე დასაკვირვებლად, ატარებს შესაბამის გაზომვებს და აღწერს კავშირს მოძრაობის მახასიათებელ სიდიდეებს შორის.
.ადექვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
გაკვეთილის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის ბოლოს
მოსწავლეებს გააზრებული ექნებათ წრეწირზე მოძრაობის აღმწერი განტოლებები და დამოკიდებულებები სიდიდეებს
შორის. შეეძლებათ ფორმულების გამოყენება
ადექვატურად პრობლემების გადასაწყვეტად.
სამოდელო
გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:
ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლია
გაკვეთილის ტიპი: გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებაზე
ორიენტირებული.
კომპეტენციები: სწავლის სწავლა და ეკოლოგიური წიგნიერება.
სწავლების საფეხური : საბაზო/ IX კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 9, არ არის სსსმ მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: „დეფორმაციები და მისი მნიშვნელობა
რეალურ ცხოვრებაში“.
მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში; გაიაზრონ
საფრთხეები, რომელიც შეიძლება მოყვეს უხარისხო და დაუგეგმავ მშენებლობებს; იმსჯელონ
საფრთხეების მიზეზებზე; შეძლონ საკუთარი სწავლის პროცესების მართვა, სტრატეგიების დამოუკიდებლად
გამოყენება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ.IX.1.მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
.არჩევს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.არჩევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ.IX.2.მოსწავლეს
შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და აღრიცხავს მონაცემებს.
კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.IX.6.მოსწავლეს
შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა.
გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები შეძლებენ
პრობლემის გააზრებას, ეკოლოგიური საფრთხეების გაცნობიერებას, თავს გაართმევენ საკუთარი
სწავლის პროცესის მართვას, დამოუკიდებლად გამოიყენებენ მეტაკოგნიტურ სტრატეგიებს.
მოსწავლეთა
თვითშეფასება
საგაკვეთილო
პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
სამოდელო
გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:
ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლა
გაკვეთილის ტიპი: ინტეგრირებული.
სწავლების საფეხური : საშუალო/ XI კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 8, არ არის სსსმ
მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: ,,სმენადი და არსმენადი ბგერები, ბგერის მახასიათებლები”.
მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ საგნების ინტეგრირებით ცოდნის გამთლიანება;
თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში; მოვლენის დადებითი და უარყოფითი მხარეების გააზრება;
კრიტიკული, ანალიტიკური აზროვნების განვითარება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.XI.5. მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური რხევებისა და
ტალღების დახასიათება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.მოიპოვებს ინფორმაციას ცხოველებისა და ადამიანების
მიერ აღქმული ბგერის სიხშირის შესახებ, აანალიზებს და წარმოადგენს სხვადასხვა გამომსახველობითი
ხერხით.
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ. XI.1.მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას/ვარაუდს;
.განსაზღვრავს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.განსაზღვრავს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ. XI.2.მოსწავლეს
შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და იღებს სარწმუნო მონაცემებს.
კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.
გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები გაამთლიანებენ
თავიანთ ცოდნას ბგერებზე, მახასიათებლებზე და გაიაზრებენ მოვლენის პრაქტიკულ მნიშვნელობას;
გააცნობიერებენ ადამიანის როლს უსაფრთხო გარემოს შექმნაში. განუვითარდებათ მაღალი სააზროვნო
უნარები.
საგაკვეთილო
პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
სამოდელო
გაკვეთილი ფიზიკაში
მასწავლებელი:
ლ.ზანთარაია, საჩინოს თემის N1 საჯარო სკოლა
გაკვეთილის ტიპი: პრობლემაზე ორიენტირებული.
სწავლების საფეხური : საშუალო/ X კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა 8, არის ერთი სსსმ
მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: ,,ელექტროენერგიის გამოყენება და გარემოს
დაცვა“
მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ პრობლემის იდენტიფიცირება; ენერგომომხმარებლების გარემოზე გავლენის გაცნობიერება; პრობლემის გადაჭრის
საქმეში თავიანთი წვლილის გააზრება; თეორიული ცოდნის ტრანსფერი ცხოვრებაში.
მოსწავლეებში შემოქმედებითი, კრიტიკული, ანალიტიკური
აზროვნების განვითარება.
კავშირი სტანდარტთან:
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია ელექტრული და მაგნიტური
მოვლენების კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აღწერს ინდუქციურ დენს რაოდენობრივად და თვისობრივად;
.ავლენს უსაფრთხოების წესების ცოდნას ექსპერიმენტების
დაგეგმვისა და ჩატარებისას, ასევე, ყოველდღიურ ცხოვრებაში ელექტრული ხელსაწყოების მოხმარებისას;
.ადექვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და
ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ. X.1.მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებას/ვარაუდს;
.განსაზღვრავს მონაცემების მოპოვების გზებს;
.განსაზღვრავს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.
კვლ. X.2.მოსწავლეს
შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აწარმოებს დაკვირვებას და იღებს სარწმუნო მონაცემებს.
კვლ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
.ადარებს დასკვნებს, გამოთქვამს ვარაუდს.
გაკვეთილი ბოლოს მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები გაიაზრებენ
პრობლემას; გააცნობიერებენ საკუთარ როლს უსაფრთხო გარემოს შექმნაში; გაუჩნდებათ სურვილი
ადამიანების გათვითცნობიერების; განუვითარდებათ მაღალი სააზროვნო უნარები.
საგაკვეთილო
პროცესში ჩართულობის-ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
მოსწავლეთა
თვითშეფასება
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||











ძალიან მომეწონა თქვენი ბლოგი თქვენი აქტივობები და საერთოდ ვაფასებ თქვენს ბლოგს ძალიან დადებითად ბევრი საჭირო მასალა გაქვთ განთავსებული... <3
ОтветитьУдалить